نویسنده : mahsa motadel
24 ژانویه 2021

سئو چیست؟

سئو چیست ؟


سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی موتور جستجو میباشد که میتوان سئو را بصورت زیر تعریف کرد;
سئو« بهينه‌سازي موتور جستجو » به معنی فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نمیباشد.  سئو کردن براي کمک کردن به بهبود دیده شدن و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا،انجام میشود.

 

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژي وبسايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مربوط به صفحه وب و مهم شدن آن در صفحه نتايج جستجو مي‌پردازد.سئو فرآيند پیچیده ای است که به راحتي پياده‌سازي نمیشود زيرا نيازمند دانش زيادو علم پيش زمينه‌اي است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند، بنابراين وظيفه سئو کاران بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه میباشد.سئو یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئو کار انجام میشود. رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت میباشد. از اين رو مهندسين سئو باید مهم‌ترين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي  سئو موفق بدانند.

شروع سئو

در اوايل سال 1990 اولين موتور‌هاي جستجو  شروع  به کار کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها ( Infoseek ) ، ( Alta Vista ) و ( Yahoo) بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند که همانند: صفحه زرد، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شند. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد متداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از رتبه‌بندي های پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( که تعداد دفعات يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه « key-words » براي فهم محتويات وبسايت‌ها استفاده مي‌شد. به دنبال اين رشد، سئو براي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع نمود. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو،  سئو کاران به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها ی جستجو چه از روش‌هاي اخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.